Friday, April 2, 2010

2010



tarikh : 2 januari 2010 (sabtu)
laman : laman blok 21 felda semenchu
team : kawan,zaid & cikgu sharir
pikat : si lentik,si muda,si along.

tepat jam 7 pagi,semua berkumpul kat uamah cikgu shahrir.sambil-sambil siapkan peralatan,sempat oder nasik lemak wat bekal..(takut dalam kebun lapo nanti...hehe..) tiba dilokasi dalam kol 7.15pg.memang riuh rendah bunyi burung hutan(BH)yang menghuni laman blok 21..difahamkan laman ni banyak burung-burung muda yang bunyi boleh tahan jgk..

tengah syok dengar bunyi yang sedap-sedap tu,kawan terdengar bunyi sedang nada tinggi guk 1 tengah mengasak rapat.kawan terus himpit dekat ngan anggar dai main..(pehhh...kalo dpt sdp jgk dalam ati ni...)

siap je wat laman terus je kawan pasang racik...masuk tempat sorok,silentik terus je wat keje.menekan...menekan...selang...selang....(angin baik silentik pagi ni..)BH pun balas ngan selang tak henti-henti...sedapnyeee...

silentik try angkat guk plak...pap...pap..pap...BH melambung tembak langit...BH terus sampai kat pokok anggar...bab ni yang kawan minat ni.masing-masing melawan ni..si lentik keluarkan nguku gagap penuh dia..BH dah panas punggung dok kat anggar.terus turun kat laman..menguku tak abis-abis BH ni tapi macam celik racik..tapi dah tak tahan jgk masuk belaga..kene lempang ngan lentik,ngam-ngam kat racik..BH dah tarik-tarik kaki,apelagi kawan pun keluar le...

inilah hasilnye...

video

No comments:

Post a Comment