Monday, June 28, 2010

28 jun 2010

tarikh : 28 jun 2010
laman : ladang sawit blok 3 Felda Semenchu.
team : kawan & icam
jentera : yamaha cup trek kebun.
pikat : si punai.

salam semua member-member mikat terkukur...

arini kawan balik keje dalam kol 4.30ptg..cuaca agak muram sikit baru lepas hujan lebat pagi tadi..BH asyik merap je kat pokok pelam tempat kawan keje...gian nak melaman dah datang ni...harap-harap dapat le main selaman dua petang ni..

perjalanan ambil masa dalam setengah jam kawan sampai rumah..terus siap-siap masukkan si punai dalam cetok,start moto racing ni g rumah icam..icam pun dah stanby ngan pikat baru dia...

LAMAN 1.




kawan terus tuju laman yang BH banyak main..tak berapa jauh dari rumah kawan..sampai laman BH tak berapa galak..disebabkan sebelum ni kawan dah kenalpasti laman ni banyak BH main,kawan ngan icam wat laman dan terus pacak racik..tengah setting tempat sembunyi,si punai dah menekan sambil selang..ehh,ade BH ke??terdengar suara BH menekan jugak selang 3 pokok sawit..kawan terus selubung ngan mafla..

kasar jugak suara BH ni..selang nguku ade le sekali-sekala...hehehe...boleh le...si Punai makin rancak dia punye asak...BH terbang hinggap atas anggar..si punai kasi nguku anggar,Bh tak tahan terus terjun betul-betul kat racik...nampaknye takde adegan sepak menyepak le ni...BH dah gelisah kaki tak boleh bergerak....alhamdulillah...sangkut BH petang ni...

inilah hasilnya...

pandangan kanan

pandangan kiri


pandangan atas




LAMAN 2.

kawan leraikan racik,terdengar pulak BH suara sedang menguku kat atas bukit..sekejap-sekejap menekan...boleh tahan bunyi...siap lerai racik,kawan pindah laman atas bukit...kawan ingatkan BH ni dekat je..rupenye lenguh gak kaki ni nak himpit dia..hehe...

kawan buat laman kat tebing tepi jalan...pasang 1 kepala racik 21 mata...siap semua,kawan sorok belakang pokok sawit sambil selubung ngan mafla..si punai menekan sambil angkat guk sekali sekala...dalam 10 minit BH tak nak datang jugak...20 minit pun BH taknak berganjak lagi..si punai pun dah macam bunyi betina je...

lebih kurang setengah jam,BH ni datang senyap-senyap je selang 2 pokok dari laman..wah...menguku sakan...punai membalas nguku jugak...BH hinggap kat pokok anggar,menguku lagi...pehhh...kawan yang tak tahan ni...hehe...

si punai memujuk BH turun laman,pap pap pappp...BH jatuh tanah...lawan-lawan nguku,BH pusing-pusing laman mencari pintu masuk...setelah jumpa pintu,dengan selamba je BH menguku dengan harapan dapat belasah si Punai...mmmm....dah tarik kaki...alhamdulillah....BH kedua petang ni....burung muda...

inilah hasilnya....

pandangan kiri


pandangan kanan


pandangan atas

kaki

dalam pukul 6.50pm kawan berkemas balik....sekian....

Tuesday, June 22, 2010

BURUNG HUTAN

Salam semua member mikat....
dalam ruangan ni kawan nak paparkan BH yang mungkin ada potensi..tapi kawan tak pasti lagi cepat jadi pikat ke tak...kawan tak berapa arif sangat tentang fizikal BH ni..kepada sahabat-sahabat semua,boleh le bagi pendapat pada gambar BH yang kawan dah naikkan sangkar layang kat bawah ni...

SI KONTOT

sejarah si kontot
nama kontot kawan bagi sebab kawan dapat ekornye semua patah-patah..kuat belaga agaknye..hehe..kawan dapat kat laman sawit blok 21,Felda Semenchu..kawan suka kat si kontot ni sebab mula dapat masa tu,kawan cabut semua ekornya terus campak kat ladung.masuk je,dia terus menguku dan kitai otai-otai dalam ladung...boleh tahan..cuma kepala macam kecik sikit...







nama : si kontot.
bunuh : bulan januari 2010.
permainan : seladang jati/tongkat mati
selang nguku


SI MANGGIS

sejarah si manggis

nama manggis kawan bagi sebab kawan dapat masa tu,dia suka sangat main kat pokok manggis..kawan dapat si manggis ni kat ladang pisang bersebelahan tanah perkuburan islam Felda Semenchu..permainan boleh tahan..tapi,kawan nak mintak pendapat sahabat-sahabat mikat semua jugak...







nama : si manggis
bunuh : bulan ogos 2009
permainan : guk 1
selang nguku
menguku anggar

SI PISANG

sejarah si pisang.

nama pisang ni kawan bagi sebab member kawan nama zaid ni asyik cakap badan BH ni macam jantung pisang.BH ni musim lepas kawan kejar tak dapat-dapat..memang celir racik..BH ni kawan dapat kat laman ladang sawit blok 21..sekarang ni nampaknya dah menguku je nampak BH terbang..









nama : Si Pisang.
bunuh : bulan januari 2010.
permainan : seladang jati/tongkat jati.
nguku anggar.
selang nguku.

22 jun 2010

tarikh : 22 jun 2010
masa : 5pm
laman : ladang sawit blok 3 Felda Semenchu.
team : kawan,cikgu shahrir & icam.
jentera : yamaha cup trek kebun & kriss.
pikat : si punai,si garau & si pahang

Salam semua geng-geng mikat terkukur...

hari ni ikutkan kawan boleh balik keje awal sikit,tp disebabkan kene cover member kat tempat keje,terpaksa la blk lambat sikit dalam kol 4.30 dari bandar kota tinggi..sampai rumah je dah kol 5pm..kawan call Cikgu Shahrir & icam,tnye nak g melaman ke??diorang on je...dapat main selaman jadi le....hehe

kawan siap-siap,masukkan pikat dalam cetok,terus g rumah icam..tak lama cikgu shahrir pun datang..jangan tunggu lama-lama..terus gerak g laman sawit blok 3.laman ni tak berapa jauh.dalam 10 minit je..




sampai laman,kawan & member lain dok dengar BH bunyi..icam g himpit guk 2..cikgu shahrir himpit suara kasar ada selang...kawan pulak himpit suara sedang ade selang sekali sekala..siap pacak racik 1 kepala,pacak si punai...si garau kawan gantung kat pokok sawit sebelah..semua dah settle,apelagi...masuk port sembunyi le...hehe..laman ni memang banyak BH..tapiiii.....kawan tak gemar laman ni sebab laluan kapal terbang...bising sangat,nak dengar suara BH pun susah sikit..



si punai dah start wat keje...bagus pulak si punai ni bunyi arini...BH melambung g sebelah pokok anggar..si punai semakin menekan rapat...tak lama lepas tu BH lari pulak...laa mane pulak BH ni g...dalam setengah jam BH kawan himpit ni datang kat pokok anggar lagi sekali..si punai menekan & selang....BH dah tak tahan terus terjun masuk laman...menguku-menguku....belaga jap je...dah tarik kaki....

alhamdullah,ade gak si punai bunuh arini..
inilah hasilnya...

pandangan kiri


pandangan kanan

pandangan atas

penyambut

lebih kurang 6.40pm kawan dah kemas-kemas...cikgu shahrir pn dapat seko BH jugak...ok le tu......sekian.....
video

Monday, June 21, 2010

20 jun 2010

tarikh : 20 jun 2010
masa : 7am
laman : ladang sawit blok 25 Felda Semenchu.
team : kawan & cinok
pikat : si garau & si lentik.
jentera : yamaha cup trek kebun & honda c70.

salam sume member-member mikat....

arini ari minggu...syok dapat mikat pagi...bukan senang nak dapat.takkan nak lepaskan begitu je..hehe..cuaca pun nampak cantik..dari malam tadi member kawan namanye cinok(nama glamor kat sini..hehe)dah mengajak kawan g melaman..ok jugak sebab member yang lain ade urusan masing-masing...



awal-awal pagi lagi kawan dah panaskan enjin yamaha cup trek kebun ni...hehe..banyak jasa ni...kol 7am kawan dah g umah cinok..dia ngah siap-siap.laman blok 25 ni ade la dalam sebulan kawan tak berkunjung..ade suara sering tinggi seko BH ni..sebelum ni kawan try tak kene racik.

dari rumah g laman amik sama dalam 15 minit..sampai je laman,mak oiii...betul ke laman blok 25 ni??semak-samun...sebelum ni lapang je..sementara tu sambil dengar-dengar suara BH.ade lagi BH suara sering ni...semak pun semak le...try himpit sikit..cantas-cantas sikit pokok kacang ni..wat laman ala kadar je...

siap pacak racik dan si garau,sangkutkan si lentik kat sawit sebelah laman..terus masuk port sembunyi..si garau menekan-menekan...wah...semangat betul si garau pagi-pagi ni..BH melambung g tempat kawan gantung si lentik td.BH melawan ngan lentik pulak..tiba-tiba seko BH dari bawah paya melambung pulak..2 ekor BH datang laman..si garau menguku-menguku..

Bh suara sering (BH 1),BH kopi o(BH 2)..BH 2 tak tahan terus turun tanah...tak sampai 5 saat BH 1 pun turun laman...2 lawan 1 lah pulak..BH 1 mungkin otai kat kawasan ni kot...dia menguku kat BH2..BH2 takut dan terbang.tinggal le BH1 menguku ngan si garau...sempat jugak BH1 ni belaga kejap ngan si garau.. tak sampai 1 minit dah tarik kaki dah..alhamdulillah..dapat jugak BH suara sering ni..inilah hasilnya...




pandangan kiri




pandangan atas




pandangan kanan

penyambut



video

maaf sebab gambar video terlindung dengan pokok kacang...hehe

Thursday, June 17, 2010

15 jun 2010

Tarikh : 15 Jun 2010
masa : 6pm
laman : ladang sawit blok 3 Felda Semenchu.
team : kawan & Icam.
jentera : yamaha cup trek kebun.
pikat : si garau(kawan) & si kundur(icam)

Salam semua geng-geng mikat.....



Arini kawan balik keje lambat sikit..ingatkan malas nak melaman sebab dari tengahari td ujan renyai-renyai je...kawan datang umah icam,ajak icam g ronda-ronda port ade BH main..icam bg cadangan bawak je pikat,mane tau ade BH yang sedap-sedap leh melaman kejap..ok gak cadangan tu... kawan balik umah kejap amik si garau masukkan dalam cetok..amik icam semula kat umah dia terus g masuk ladang sawit...jalan sekejap,berentikan moto....jalan sekejap berentikan moto...BH macam tak galak sangat petang ni..sejuk sangat kot..hehe...




sampai laman sawit blok 3 ni,terdengar BH bunyi kendur je kat bawah paya...icam soh kawan himpit...dia nak main ats bukit...kawan parking moto trek ni terus turun teres bawah paya....tanah laman ade basah sikit...pasang racik,pacak si garau,kawan masuk port sembunyi...

BH yang suara kendur tadi dah mula tinggikan suara bila dengar sigarau ni angkat guk..tau-tau dah dekat je ngan anggar... BH terbang hinggap kat sawit tempat kawan sembunyi...nasib baik ade mafla,tak le BH ni tekejut kalau nampak kawan...si garau menguku....BH melawan...

BH tak tahan jatuh kat tanah betul-betul depan kawan..sambil jalan,sambil menguku....masuk tepi menguku sambil pusing kat si garau...ngah syok pusing-pusing,dah tarik kaki....

alhamdulillah...dapat bunuh jugak BH petang ni....kopi o jugak....

inilah hasilnya...

pandangan kiri



pandangan kanan



pandangan belakang



penyambut


Wednesday, June 16, 2010

13 jun 2010

PIKAT KENE BELASAH.......
tarikh : 13 jun 2010 (7.30am)
laman : kebun sawit blok 6,Felda Semenchu.
team : secara solo
pikat : Si Punai.
Jentera : yamaha cup trek kebun.

Salam semua member mikat....

pagi ni kawan g laman sorang-sorang je...cikgu shahrir balik kampung kat Pendang,kedah..Zaid badan mcm nak demam dia kata..Icam plak keje...terpaksa la kawan melaman solo walaupun mata dah kuyu-kuyu nengok bola pagi td....hehe...

kawan nak try laman blok 6 ni sebab ade seko BH celir racik dan kuat belaga..permainan banyak selang dan gagap 4,5X...sebelum ni pikat kawan si lentik dah kene belasah..kali ni try bawak punai pulak,mane tau ade rezeki..

sampai tempat laman biasa BH ni main,kawan dengar BHnya tengah galak menekan kat atas bukit.kawan siapkan laman,pacak punai terus masuk port sembunyi..

si punai terus wat keje bila dengar BH ni menekan kat atas bukit tadi...pap..pap..pap...BH melambung selang 2 pokok sawit dari laman...si punai makin menekan rapat sambil selang..BH sampai kat anggar,sambil melawan nguku...BH celir racik memang susah nak jatuh laman...tapi kalau dah turun asyik nak menenggek je atas pikat...lebih kurang 15 minit jugak kawan tunggu BH ni jatuk laman...akhirnya jatuh jugak.tp siap sedia la si punai dengan pukulan BH ni.....




letih gak sipunai belawan ngan BH ni sampai semput....kesian punai....akhirnya sangkut jugak BH idaman ni...alhamdulillah... inilah hasilnya.....





pandangan kanan





pandangan atas



pandangan kiri



penyambut





lepas bungkus,kawan cepat-cepat masukkan si punai dalam cetok...terus balik,kasi selamkan dalam besen (ikut petua otai hehe...) harap-harap jgn le punai ni takut nak turun laman lagi...



sekian.....

Tuesday, June 15, 2010

11 jun 2010

tarikh : 11 jun 2010
masa : 4.30pm
laman : ladang sawit blok 6 felda semenchu.
team : kawan & zaid.
jentera : yamaha cup trek kebun.
pikat : si lentik & si garau.

salam semua member mikat....





time-time cuti ni rugi kalau tak melaman...pagi tadi dah melaman,tapi xpuas pulak sebab cuaca mendung je...ni pun masih gerimis lepas hujan..tapi ade jugak matahari...try je la melaman kawasan dekat-dekat..






kawan try main laman blok 6,anggaran dalam 10minit dari rumah kawan...sampai laman matikan jentera racing kebun ni...hehehe....belah paya ade 2 ekor BH dok belawan...kawan sorong jentera ni g jalan bawah,nak start moto takut BH terkejut pulak..




sampai port dikenalpasti,terus pacak racik & si Garau...BH kopi o je...takpe le...saje nak training Si garau ni...siap semua kawan masuk port sembunyi...si garau dah start wat keje...macam taknak layan je BH ni.....pak...puk...pak...puk....BH sama BH belaga selang 3 pokok sawit dari laman...

sekor BH dah kalah terus terbang.....tinggal le kopi O guk 1 ni....sigarau menekan dan sekali sekala angkat guk....tiba-tiba dengar bunyi sayap BH masuk pokok anggar...si garau menekan dan selang-selang....BH jatuh kat laman...



BH masuk tepi,episod sepak menyepak bermula....sigarau pertahankan diri sepak BH balik sampai luar laman...BH tak puas hati nak masuk semula,dah tarik kaki upenye.

alhamdulillah.....inilah hasilnye.....

pandangan kiri


pandangan kanan


pandangan kanan jugak maaf kepada semua sebab gambar kurang memuaskan...amik malam le katekan....hp murah...hehehe...

sekian......