Thursday, July 28, 2011

28 Julai 2011

Tarikh : 28 Julai 2011.
Masa : 4.30pm.
Laman : Ladang Sawit Blok 20 Felda Semenchu.
Team : Kawan dan Icam.
Jentera : Yamaha Cup Trek Kebun.
Pikat : Si Sontet(BB)

assalamualaikum dan Salam Sejahtera kepada sahabat-sahabat pemikat semua...

Arini cuaca agak muram dan kadangkala hujan kat tempat kawan ni...angin pun dah masuk agak kuat....dalam kol 3pm cuaca ade agak baik sikit,tapi tetap ade awan mendung....kawan call Icam mengajak dia melaman....



dalam 4.30pm kawan gi umah Icam...dia pun dah stanby nak bergerak...sambil naik moto,sambil bincang nak melaman kemane...last-last kawan ajak Icam gi laman blok 20 ni.hari minggu lepas kawan ngan Emy dan Bro Jimmy gi laman ni jugak...tapi x menapau BH idaman...kawan ngan icam cuba nasib arini......hehehe....



Laman ni berhampiran ngan pagar highway Senai-Desaru...kadang-kadang xdengar suara BH bila banyak kenderaan yang lalu...sampai laman BH masih membisu....berasap dulu sebatang,menunggu BH bunyi dengan sabar....10minit boleh sabar....15 minit boleh sabar jugak....30minit,hilang sabar...hahahaha....Kawan cakap kat Icam kita pacak jela kat tmpat anggar BH ni selalu main.Icam cari laman belah kiri,kawan cakap ade suara kasar,boleh tahan selangnye....Kawan amik laman belah kanan,himpit BH target aritu...suara sedang selang meletup-letup....hehehe...

LAMAN 1.



Ahad lepas kawan himpit guna Si garau,BH taknak terjun...ntah celir pikat ke celir racik...Arini Kawan persiapkan laman,Kawan turun Si Sontet..harap-harap prestasi arini tak menghampakan....hehehe....Hampir 15 minit kawan masih menunggu..BH bawah paya je yang kedengaran angkat guk...Si Sontet mulakan bicara...Angkat guk jugak....rupa-rupanye BH Idaman ni tak berapa jauh dari tapak laman ni dalam selang 4 pokok sawit je...Si Sontet pun apelagi,kasi selang-selang...angkat guk...(Konon-konon mencabar BH le tu...hahaha...)BH tak senang duduk,kasi melambung sekali....melayang hinggap sebelah pokok anggar...Si Sontet kasi nguku anggar senafas...BH kasi selang tak ingat...terpercik-percik api dari mulut dia...hehehe.....Kawan yang berdebar ni.....



Last-last dalam 5minit bertekak,BH terjun depan Si Sontet....sama-sama menguku....BH masuk Ikut pintu...Canteeekkkkk....tak boleh berganjak lagi...kaki dah tersadung racik....Alhamdulillah....Dapat gak BH yang agak-agak ade isi sikit musim ni....
Inilah hasilnye.....

Pandangan kanan...



Pandangan kiri...



Pandangan Atas...




LAMAN 2.
Masa mula-mula tadi dengar BH suara sedang angkat guk belah bawah....Kawan persiapkan racik tadi,try himpit BH tu...Jam dah menunjukkan kol 6.20pm...try aje lah....



BH ni ade berentap ngan suara kendur kat lereng paya ni...siap ade selang nguku...boleh tahan jugak ni....kawan siapkan laman,kasi turunkan Si Sontet..tak tau le Si Sontet ni cepat on ke tak...BB masih baru sangat le katakan...takut terperanjat nampak BH first tadi sangkut....



Rupenye Si Sontet patuk tanah 3 4 kali,terus angkat guk...sekali sekala mengasak....syabas sontet...itu macam le....hehehe....Si Sontet memanggil BH dengan sabar...Tiba-tiba Si Sontet naikkan RPM dengan selang nguku...BH membalas selang nguku jugak kat pokok sawit tepi jalan berhadapan ngan Si Sontet...wahhh...datang secara senyap....BH tak tahan lagi terus terjun depan Sontet...menguku-menguku...kaki tersadung sudah....Alhamdulillah.......

Inilah hasilnye.....

Pandangan kanan(muda-muda lagi dah jadi gangster...hehehe)



Pandangan Kiri...



Pandangan Atas....




Mari menuju ke ladung kawan...dah makan nanti kawan naik layang....hehehe....



Jam dah menunjukkan kol 6.45pm....Cukup le untuk arini.....
Sekian...wassalam......

Tuesday, July 19, 2011

19 Julai 2011.

Tarikh : 19 Julai 2011.
Masa : 4.30pm.
Laman :Ladang Sawit Blok 4,Felda Semenchu.
Team : Kawan Dan Icam.
Jentera : Yamaha Cup Trek kebun.
Pikat : Si Kapten.

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua....tak kira dimana saja berada.....

Arini cuaca sama macam semalam...panas terik...tp kalo ujan merungut pulak...hehehe...tulah lumrah manusia.....hahaha...petang-petang camni memang cun gi melaman...Icam tengahari lagi dah mesej kawan ajak melaman...dia nak return BH SJ yang dia kejar semalam....kawan cakap"Oraiiittt...."



Petang ni kawan saja-saja bawak Si Kapten...rasanye dah sebulan lebih tak bawak melaman....takut dia dah lupa pulak taktik nak memanggil AH...hehehe....semalam kedengaran banyak kokok-kokok otai...tapi tak tau le laman ni ade member lain terjah ke tak....kawan try jela....

LAMAN 1.




Kawan parking moto,laman yang nak try ni kene jalan kaki sikit menuruni bukit sikit....lenguh gak kaki ni....agak-agak ok,persiapkan racik 25 mata terus turunkan Si Kapten....Tanpa membuang masa,Si kapten jalankan tugas....menepuk....kokok...dan seterusnye....kedengaran AH menepuk dan kokok jugak dari arah kiri....semakin menghampiri.....

Masa dah 20 minit berlalu....dah kelihatan kelibat AH...masa yang ditunggu-tunggu....Si kapten memujuk dengan penuh sabar...menepuk,kokok dan mengais...sekali sekala menembak(menandakan AH dah hampir....)....secara senyap AH menyusup keluar ke jalan...meluru laju....Si kapten kokok 2 kali dan AH masuk ke laman....walaupun kaki dah tersadung,masih nak tunjuk kejantanannye....Apelagi,Kawan pun keluar le....Alhamdulillah....ade hasil arini.....ni le hasilnye.....

video

Pandangan kanan....



Pandangan kiri....



LAMAN 2.



Kawan ade kedengaran AH kat jalan belah depan sikit....Kawan try le lagi,Siap semua alatan,Turunkan Si Kapten,terus kawan sorok....



Si kapten wat keje macam biase...Akhirnye,AH dah menunjukkan dirinye....Sekali dia bawak betina dalam 5 ekor daa....siap ade yg bawak anak lagi....45minit berlalu,Matahari pun dah semakin rendah...nengok jam dah pukul 6.40pm...Kawan kemas alatan,tunggu Icam kat moto...Dia Cakap BH targetnye dah terjun,tp taknak berlaga pulak...lain kali kite return balik....

Sekian untuk arini....Wassalam.....

Monday, July 18, 2011

18 Julai 2011

Tarikh : 18 Julai 2011.
Masa : 4.45pm.
Laman : ladang Sawit Blok 4 Felda Semenchu.
Team : Kawan Dan Icam.
Jentera : Yamaha Cup Trek Kebun.

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada sahabat-sahabat pemikat semua.....

Arini kalau ikutkan macam taknak gi melaman...cuaca panas terik yang amat....sabit kelapa muda kat belakang umah...memang asyikkkk....tiba-tiba Icam call kawan..."cuaca cantik,taknak melaman ke?"Icam tanye kawan...Soalannye tu boleh wat tangan kembali gigil nak memacak racik...hehehe...."Boleh gak jawab kawan"
Siapkan semua peralatan,kawan terus gi umah Icam.dia dah stanby dah....Kawan ajak try survey laman yg kawan ronda ngan zaid tempoh hari(laman blok 4....)kat sane banyak BH yg gagap-gagap...tapi susah nak terjun.....kite cubaaaa.....hehehe...

LAMAN 1.



Perhentian pertama ni,BH target dah mula bicara(aritu dia taknak terjun kat Si Sontet..)suara kasar,ade selang dan gagap 2 3 mata...arini kawan try pujuk gune Si garau(Atas pelepah le letaknye....hehehe...)




siap semua alatan,terus kawan selubung ngan mafla azimat...Si Garau start on bunyi...Angkat guk...sekali-sekala mengasak...BH target melambung...tapi hinggap balik kat dia bunyi awal tadi...ntah-ntah salah anggar ni kot....dari 10 minit membawa ke 20 minit...BH target masih kat tempat tadi...hampir setengah jam,tiba-tiba seko BH(entah dari mane datangnye....)hinggap kat pokok anggar...Si garau apelagi,menguku sakan....BH terus terjun,menguku sama terus tersadung racik....tergantung sudah....Alhamdulillah....ni le hasilnye....



pandangan kanan...



Pandangan Kiri....



Pandangan Atas....



Kawan rasa-rasa BH ni yg Guk 2 Gantung(G2G) yang main kat lereng paya tadi kot....Takpe le...wat penuh-penuh ladung....hehehe....

LAMAN 2.

kawan masih mengejar BH target tadi,tapi sampai ke jam 6.45pm dia taknak menjenguk pikat....takde rezeki nampaknye....Cukup le ngan BH G2G tadi....Sekian untuk arini....Wassalam.....
LAMAN 2.

Saturday, July 16, 2011

16 Julai.2011.

Tarikh : 16 Julai 2011.
Masa : 7.30am
Laman : Ladang Sawit Blok 4 Felda Semenchu.
Team : Kawan dan Zaid.
Jentera : Yamaha Cup Trek Kebun.
Pikat : Si Garau dan Si Sontet.

Assalamualaikum Dan Salam Sejahtera......

Arini Kawan ade free sikit kebetulan pulak Zaid yang bekerja kat Klang ade balik sini...Dah gigil nak melaman katanye....Kol 7am dia dah datang umah kawan...Pekene nes tarik ngan mee goreng wat alas-alas perut....

Siap sapan,dengan cuaca yang macam cerah dan macam mendung ni,Kawan ngan Zaid gagahkan jugak meredah ladang sawit memburu BH....



LAMAN 1.

Sebelum ni Kawan dah try ronda-ronda laman ni.Kadang-kadang Bh galak...kadang-kadang naik lenguh pinggang tunggu BH...hehehe....sampai je laman ade ade dalam 3 4 ekor BH ngah angkat guk...macam baru bangun tido je tu....sepanjang malam tadi hujan tak berenti.tido lajak le tu...hahaha...Zaid try himpit BH suara sedang(BHSS) ade selang boleh tahan....kawan try himpit BH suara sering(BHSP) ade gaya-gaya penguku.....



Laman 1 ni kawan try turunkan Si Garau atas pelepah....siap semuanye,Si Garau start angkat guk dan sekali sekala mengasak...dalam 5 minit tiba-tiba BHSP tadi dah hinggap atas pokok anggar...menguku memang tak ingat....Si garau pun menguku jugak ajak bersenam pagi-pagi ni....BH tak tahan dengan makian Si garau terus hinggap sebelah Si Garau...Dapat jugak BHSP ni menampar Si garau...terus Si garau bagi 2X penyepak terus BHSP tersadung racik dijari......



Alhamdulillah....ni le hasil pagi-pagi ni....


Pandangan kanan....



Pandangan Kiri...



Pandangan Atas....



Laman 1 ni Zaid pun dapat menapau BH idaman dia....ni le hasil dia....



Dapat BH Idaman pun termenung lagi ke??hahaha...



Walaupun racik kusut,hati pemikat tetap puas...hehehe...



LAMAN 2.


Start moto trek ni,pindah kat seberang paya...dari tadi BH asyik menyalak jek....matikan moto je...Zaid dah dengar BH Idaman lagi...BH suara sedang ade selang gagap tu....macam megi kari letop dia punye bunyi...hehehe...Zaid try himpit....Kawan pulak jalan kaki kedepan sikit...ade suara sedang jugak,ade selang le sikit....try le himpit...wat laman kat simpang 3 ni...tebas rumput,ade semut gatal pulak....tebas lagi berhampiran tadi...nampak macam ok.....



Laman ni kawan try turunkan Si Sontet...bulu pun baru siap ni....Si Sontet sisip-sisip bulu je turun-turun cetok ni walaupun BH ngah bergasak tepi tebing paya...Dalam 5minit baru le dia nak on...mengasak-mengasak...angkat guk...angkat guk....BH terus melambung...hinggap kat tepi pokok anggar...takde nguku anggar..menyelang boleh tahan gak le....Si Sontet bagi selang ngaku....macam-macam ayat dah Si Sontet bagi...Last-last tersilap bagi ayat,Burung lain pulak yang turun 3 ekor....seko terus sangkut racik...adeeehhhh....Ni lah dia rupanye....

Dua-dua kaki dia sauk racik...



Hensem la tu konon....hehehe...



Kemas laman le nampak gayanye....Zaid pun kecundang..BH nampak kelibat dia katanye...terus taknak terjun....

LAMAN 3.

BH taknak layan pikat pulak......

Jam dah menunjukkan pukul 12.30pm...dah terasa bahangnye....Kawan ngan Zaid pun bergegas pulang....Petangnye kawan ngan Zaid try return balik laman ni...tp BH idaman senyap pulak...Lain kali le kene return balik....Ini jela hasil arini....

Jadi le....



Sekian untuk arini...sekian...Wassalam....