Monday, May 23, 2011

23 Mei 2011.

Tarikh : 23 Mei 2011.
Masa : 5pm.
Laman : Ladang Sawit Blok 16,Felda Semenchu.
Team : Secara Solo.
Jentera : Yamaha Cup Trek Kebun.
Pikat : Si lentik.

Assalamualaikum Dan Salam Sejahtera.....

Petang ni cuaca agak baik...memandangkan petang asyik ujan je kat sini,dah cuaca cantik ni terus le plan nak melaman...Kawan call member-member kat sini semua ade keje..terpaksa le Kawan gi sorang....



LAMAN 1.

Laman ni bersebelahan ngan Highway Senai-Desaru...Sampai laman BH ade le 2 3 ekor ngah berentap suara....Kawan try le himpit...Parking moto sambil jalan senyap-senyap..Dalam perjalanan tiba-tiba ade pulak 4-5 ekor lembu....nasib baik lembunye ditambat...Dipendekkan cerita,siap semua laman,Kawan terus menyorok...Si Lentik jalankan tugas angkat guk je...bagus pulak arini,kalau tak asyik nak mengasak je....susah betul nak angkat guk...hehehe....Seko BH melambung hinggap selang 3 pokok anggar...lambat pulak nak pindah gi pokok anggar BH ni...setelah 15 minit,ade le terdengar bunyi moto...sape pulak ni??(dalam ati kawan..)Dia berenti pulak kat moto kawan...nak tak nak kene le keluar dari tempat sembunyi...rupenye tuan tanah kebun ni...nak wat macammane,kemas semua alatan le..pindah laman....

LAMAN 2.



Masa sorok tadi terdengar BH banyak kat seberang highway ni....try le usha BH belah sane pulak.....

Mak oiii...mencabar nihh....





Terpaksa le redah....Sampai laman seberang highway ni ade le terdengar BH suara sedang ade tarik akar(BH1)...berkenan dihati pulak....BH lain pun banyak,macam-macam suara ade....mungkin BH belum ade kawasan lagi kot....masing-masing nak berentap je....Kawan siapkan laman,turunkan Si lentik....



BH 1 ni datang senyap-senyap je...hinggap selang 2 pokok dari laman....selang tak ingat....boleh tahan ni....hehehe....Si Lentik pun menyelang sambil sekali sekala menguku....BH (2) lain ade melambung....hinggap kat BH 1...menguku,menampar,menyepak sama sendiri...macam tak pedulikan pujukan Si Lentik....Adoooiii....Last-last seko BH lari...yang tinggal ni tak tau le BH yang mane....bunyinye pun kawan dah tak cam lagi...penat belaga kot td....dalam 10 minit,tiba-tiba BH dah sampai kat pokok anggar...terus menguku...disambut nguku Si lentik...BH terus terjun..menguku lagi...dan lagi....sempat jugak menampar Si Lentik...ngah syok belaga,BH dah tersadung racik....Alhamdulillah....ade jugak menapau.....

Ni Le hasilnye....

video



1 kaki 2mata racik...hehehe...



Pandangan Kanan....



Pandangan Kiri...



Pandangan Atas...



Kawan tak pandai sangat nengok fizikal BH ni...tak tau le BH yang tarik akar tadi ke,BH yang ke-2 tu....Dalam kol 6.45pm,kawan pun bergegas balik rumah....Sekian...Wassalam.....

4 comments:

  1. pergghhh...mung adib.. memang tak sia-sia...hehehe....weldone!

    ReplyDelete
  2. tahniah bro..menapau x dak kesian...perghhhh...terbaekkk

    ReplyDelete
  3. Salam..Adib jelous tgk ko...menapau sesajer tuu....!!

    ReplyDelete
  4. tahniah ADIB...
    bungkuihhh sokmo.... :)

    ReplyDelete