Monday, September 10, 2012

10 September 2012.

Tarikh : 10 September 2012.
Masa : 4.30pm.
Laman : Ladang Sawit Blok 12 Felda Semenchu.
Team : Kawan dan Icam.
Jentera : Yamaha Cup Trek Kebun.
Pikat : Si Gusi (AH)



 Assalamualaikum dan Salam Sejahtera kepada semua pengunjung blog Kawan ni....Arini cuaca amat-amat cantik dari pagi...Dah berapa hari nak melaman petang asyik ujan je...hehehe....Walaupun arini cuaca suram jugak...tapi ada jugak matahari tunjukkan dirinya...hehehe...



 Pukul 4.15pm kawan dah kerumah Icam...Sambil bincang-bincang nak melaman kemana ni...Last-last kami gi laman Blok 12 yang banyak BH memandangkan Icam nak mengajar BBnye...Sampai kat laman BH ade le seko dua yang bunyi...Icam terus le pacak BBnye berdekatan dengan parking moto...







Kawan pulak menyusup arah berhampiran paya...tadi ada seko AH asyik kokok je kejenye...hehhee...Kawan persiap laman terus turunkan Si Gusi yang dah lama berehat mase puasa aritu....Si Gusi terus jalankan kejenye...(Tuannye senyum je dari jauh...hehehe...)Dalam 10 minit Kawan dah nampak kelibat AH....Di sahut dengan tepuknye yang gagah tu....boleh tahan garang ni...







Si Gusi balas tepuk dan kokok....AH dah panas hati mengais-ngais luar laman....Si Gusi tepuk,kokok dan tembak sekali...AH terus masuk belaga dan tak sedar kedua-dua kaki dah terjerut racik....Alhamdulillah....ade rezeki Kawan petang ni..... Ni le rupanya....


 Pandangan Kanan...








Pandangan kiri...








Pandangan Keris....(setengah inci dah gangster...hehehe...)








Sambil Kawan leraikan racik,telinga peka mendengar kokokan AH lain....semua jauh-jauh....penatnya nak kejar....Last-last Kawan amik keputusan pacak je la Si Gusi,kasi dia makan rumput je....Jam menunjukkan kol 6.30pm,kami kemas dan pulang...



 Sekian laporan Kawan untuk kali ni.... Wassalam.....

1 comment:

  1. Salam..Tahniah.. Dib...
    Burung menapau....AH pun Menapau gak..
    Terbaik...

    ReplyDelete