Monday, June 21, 2010

20 jun 2010

tarikh : 20 jun 2010
masa : 7am
laman : ladang sawit blok 25 Felda Semenchu.
team : kawan & cinok
pikat : si garau & si lentik.
jentera : yamaha cup trek kebun & honda c70.

salam sume member-member mikat....

arini ari minggu...syok dapat mikat pagi...bukan senang nak dapat.takkan nak lepaskan begitu je..hehe..cuaca pun nampak cantik..dari malam tadi member kawan namanye cinok(nama glamor kat sini..hehe)dah mengajak kawan g melaman..ok jugak sebab member yang lain ade urusan masing-masing...



awal-awal pagi lagi kawan dah panaskan enjin yamaha cup trek kebun ni...hehe..banyak jasa ni...kol 7am kawan dah g umah cinok..dia ngah siap-siap.laman blok 25 ni ade la dalam sebulan kawan tak berkunjung..ade suara sering tinggi seko BH ni..sebelum ni kawan try tak kene racik.

dari rumah g laman amik sama dalam 15 minit..sampai je laman,mak oiii...betul ke laman blok 25 ni??semak-samun...sebelum ni lapang je..sementara tu sambil dengar-dengar suara BH.ade lagi BH suara sering ni...semak pun semak le...try himpit sikit..cantas-cantas sikit pokok kacang ni..wat laman ala kadar je...

siap pacak racik dan si garau,sangkutkan si lentik kat sawit sebelah laman..terus masuk port sembunyi..si garau menekan-menekan...wah...semangat betul si garau pagi-pagi ni..BH melambung g tempat kawan gantung si lentik td.BH melawan ngan lentik pulak..tiba-tiba seko BH dari bawah paya melambung pulak..2 ekor BH datang laman..si garau menguku-menguku..

Bh suara sering (BH 1),BH kopi o(BH 2)..BH 2 tak tahan terus turun tanah...tak sampai 5 saat BH 1 pun turun laman...2 lawan 1 lah pulak..BH 1 mungkin otai kat kawasan ni kot...dia menguku kat BH2..BH2 takut dan terbang.tinggal le BH1 menguku ngan si garau...sempat jugak BH1 ni belaga kejap ngan si garau.. tak sampai 1 minit dah tarik kaki dah..alhamdulillah..dapat jugak BH suara sering ni..inilah hasilnya...




pandangan kiri




pandangan atas




pandangan kanan

penyambut



video

maaf sebab gambar video terlindung dengan pokok kacang...hehe

No comments:

Post a Comment