Sunday, February 27, 2011

26 Februari 2011.

Tarikh : 26 Februari 2011.
Masa : 8.30am.
Laman : Rumah kongsi Ambok,Felda semenchu.
Pikat : Si lentik.
Team : Secara Solo.
Jentera : Yamaha Cup Trek Kebun.

Salam semua sahabat-sahabat...

Arini sebenarnya xde plan pun nak g melaman...pagi-pagi lagi Kawan dok bersihkan semua sangkar layang,bagi makanan n bagi air kat Pikat dan BB...Selesai semua,terdengar BH kat sekitar rumah Kawan ni...geram je dalam hati....tanpa berlengah masa,capai cetok...masukkan Si Lentik..try melaman kat laman yang sebelum ni BH taknak turun.... Panaskan enjin lebih kurang,terus gerak g tempat dituju...amik masa dalam 10minit...Sampai Laman,dengar BH idaman...Siapkan laman yg pernah digunakan sebelum ni...Pacak si Lentik,terus kawan selubung balik pokok sawit....




BH Idaman ni suara agak kasar jugak(B+) ade selang sikit-sikit...dari tadi dok berguk atas bumbung rumah kongsi je ni...Barangkali BH-BH sini dah tak takut orang sebab nampak kawan dia wat deeekkk je...hehehe....Si Lentik beri respon positif...angkat guk,mengasak....dalam 5 minit,BH lain dari seberang tapak padang bola ni melambung..ngam-ngam atas anggar...Silentik menguku senafas,BH terjun...menguku-menguku..sangkut racik....

Inilah hasilnye....

video


Pandangan Kanan...


Pandangan kiri...


Pandangan Atas....



Masa kawan amik BH ni,BH Idaman terbang g pokok sawit belakang rumah kongsi...tapi masih berguk dan sekali sekala mengasak....Kawan try le pacak 1 kepala racik lagi kat laman yang sama...Dalam 5minit BH Idaman ni hinggap kat atas bumbung semula....kuat asak je....last-last sampai le kat atas anggar secara senyap-senyap....hehehe....apelagi....lawan menguku je....lambatnye nak terjun....dalam 10 minit baru BH ni terjun,tapi ade le dalam 3 langkah....pusing-pusing je dari tadi....akhirnye jumpa jugak kat pintu masuk....menguku-menguku...sangkut racik....alhamdulillah.....tapau jugak akhirnye.....

Inilah hasilnye......

video

Main Sembunyi Ibu...hehehe...


Pandangan Kiri....


Pandangan kanan....



Dalam lingkungan kol 9.30am...kawan meronda-ronda sambil dengar suara Bh lagi....kene balik cepat ni..sebab ade jemputan kawin umah member.....dalam kol 10am...kawan bergerak balik...sekian untuk arini...wassalam.....

9 comments:

  1. fuyyooo...ni dah kira x leh turun dah ni..asal turun je mmg nahas BH...tahniah bro

    ReplyDelete
  2. kira double trouble la ni ye dib...hehehe....

    ReplyDelete
  3. Salam....tahniah manapau lagi....2 pulak tuu....

    ReplyDelete
  4. salam abg kahar,xreal,chili,abg mie & Tpower...terima kasih...nasib je dapat 2 ekor...selalu asyik kosong je ganjutnye....hehehe

    ReplyDelete
  5. salam dib....dah tahap gaban aksi pikek ko ni....masyukkkk...tahniah..

    ReplyDelete