Monday, July 18, 2011

18 Julai 2011

Tarikh : 18 Julai 2011.
Masa : 4.45pm.
Laman : ladang Sawit Blok 4 Felda Semenchu.
Team : Kawan Dan Icam.
Jentera : Yamaha Cup Trek Kebun.

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada sahabat-sahabat pemikat semua.....

Arini kalau ikutkan macam taknak gi melaman...cuaca panas terik yang amat....sabit kelapa muda kat belakang umah...memang asyikkkk....tiba-tiba Icam call kawan..."cuaca cantik,taknak melaman ke?"Icam tanye kawan...Soalannye tu boleh wat tangan kembali gigil nak memacak racik...hehehe...."Boleh gak jawab kawan"
Siapkan semua peralatan,kawan terus gi umah Icam.dia dah stanby dah....Kawan ajak try survey laman yg kawan ronda ngan zaid tempoh hari(laman blok 4....)kat sane banyak BH yg gagap-gagap...tapi susah nak terjun.....kite cubaaaa.....hehehe...

LAMAN 1.



Perhentian pertama ni,BH target dah mula bicara(aritu dia taknak terjun kat Si Sontet..)suara kasar,ade selang dan gagap 2 3 mata...arini kawan try pujuk gune Si garau(Atas pelepah le letaknye....hehehe...)




siap semua alatan,terus kawan selubung ngan mafla azimat...Si Garau start on bunyi...Angkat guk...sekali-sekala mengasak...BH target melambung...tapi hinggap balik kat dia bunyi awal tadi...ntah-ntah salah anggar ni kot....dari 10 minit membawa ke 20 minit...BH target masih kat tempat tadi...hampir setengah jam,tiba-tiba seko BH(entah dari mane datangnye....)hinggap kat pokok anggar...Si garau apelagi,menguku sakan....BH terus terjun,menguku sama terus tersadung racik....tergantung sudah....Alhamdulillah....ni le hasilnye....



pandangan kanan...



Pandangan Kiri....



Pandangan Atas....



Kawan rasa-rasa BH ni yg Guk 2 Gantung(G2G) yang main kat lereng paya tadi kot....Takpe le...wat penuh-penuh ladung....hehehe....

LAMAN 2.

kawan masih mengejar BH target tadi,tapi sampai ke jam 6.45pm dia taknak menjenguk pikat....takde rezeki nampaknye....Cukup le ngan BH G2G tadi....Sekian untuk arini....Wassalam.....
LAMAN 2.

6 comments:

  1. tahniah..tk berenti tapau yea.

    ReplyDelete
  2. ganas hang dib...x ada dah pemikat sehebat hang...tahniah2..

    ReplyDelete
  3. xreal : salam bang...tq...nasib je tu...tu pun BH xtau dari mne dtgnye...hehehe....

    Chili : salam bang...tq jgk...jgn ckp mcm tu bang...pikat kopi o je tu...kalo kene titik ngan pikat otai2...maunye snyi pikat kwn ni...hehehe...

    Zul : salam bang...tq byk2....

    ReplyDelete
  4. Tahniah Adib....AH menapau...BH pun menapau gak...serampang dua mate nih....

    ReplyDelete