Tuesday, January 24, 2012

24 Januari 2012.

Tarikh : 24 Januari 2012.
Masa : 7.45am.
Laman : Ladang Sawit Blok 14,Felda Semenchu.
Team : Kawan Dan Icam.
Jentera : Yamaha Cup trek Kebun.
Pikat : Si KK(kasar kendur)

Assalamualaikum Dan Salam Sejahtera Semua...

Semalam lepas balik melaman dari Dusun Ambok,Kawan ngan Icam try-try le singgah kat laman yang lama-lama....sekali berenti moto,BH galak jugak...yang bestnye ade pulak BH SJ(seladang jati) jadi, Kawan ngan Icam pun plan nak melaman arini...tp masa tak berapa banyak...kol 9am ade keje...kene la turun awal sikit...dapat main selaman pun jadi le....hehehe....







Nasib baik le perjalanan tak berapa jauh...amik masa dalam 10minit....Sampai laman,BH masih senyap...embun pun masih tebal lagi..."Kita pasang jela,sebab BH SJ tu main sini.."kata Icam....Kawan pun terus wat laman....siapkan semua,turunkan Si KK kat laman...Matuk tanah lagi dia....takpe...kasi banyak tenaga....







Dalam 5 minit ade le seko BH lain bunyi kat seberang paya...Si KK sambut dengan angkat guk...ok le tu...pelan-pelan kayuh...hehehe...BH Sj pun mula bicara selang dalam 5-10 batang sawit....boleh tahan...marah le tu ade yang masuk kawasan dia....Lama jugak menunggu dalam setengah jam BH SJ ni main kat tempat tadi je....Last-last dia melambung terus gi tepi pokok anggar...menyelang tak ingat....Si KK pun menguku senafas...dalam 5minit,terjun jugak dia kat laman..betul-betul tepi Si KK...kene hempuk le Si KK...BB lagi le katakan...Sekali Si KK tepuk guna kepak,terkeluar BH dari laman....Dengan hati yang panas,BH masuk semula kedalam laman....menguku-menguku terus sangkut racik....alhamdulillah.....Ni le hasilnyeee.....



Pandangan Kanan...





Pandangan Kiri....





Pandangan Atas....





video




Dalam kol 8.30am Kawan Ngan Icam balik umah.....Sekian untuk arini...Wassalam.....

2 comments:

  1. mantappppp...permulaan yang aik untuk yahun ni adib

    ReplyDelete
  2. jerun tantuk: tq byk2 bang...tp BH blm cukup galak lg kat cni.....

    ReplyDelete