Sunday, April 22, 2012

22 April 2012

Tarikh : 22 April 2012.
Masa : 7.30am.
Laman : Ladang Sawit Blok 21 Felda Semenchu.
Team : Kawan dan Icam.
Target : SG(selang,nguku anggar dan penguku)
Pikat : Si Budi dan Si Komeng.


 TARGET IS COMPLETED.....


 Assalamualaikum dan Salam Sejahtera....


 Pada hari ni,Kawan ngan Icam return balik laman yang kawan jenguk semalam dan kelmarin...ade seko SG yang boleh tahan jugak mainannya.kawan bersama pikat Si Budi dan Si Komeng(BB),Icam plak bawak BB G2Gnye yang berapi tu..memulakan perjalanan dari umah Icam kol 7.30am...



 LAMAN 1.



 Sampai je kat laman BH target ni ngah berkejaran ngan BH lain....puk pak...puk pak....dia belaga...Memang otai ni....kawan terus setting pelepah untuk Si Budi.....








Si Komeng Kawan gantung....









Si Budi memulakan bicara....Dia bagi salam dulu...pastu memaki hamun...(hehehe...)kejap je BH ni dah sampai anggar...BH kasi nguku anggar panjang...wahhh.....ni yang wat kawan menggigil ni...tapi masih taknak terjun jugak...BH lain melambung kat bawah paya,BH target ni melambung jugak kejar BH td....Adoiiiiii......pantang ade yang ceroboh kawasan....dalam 15 minit BH ni datang balik.....Naik tegang urat leher Si Budi memujuk....Dah Hampir-hampir 1 jam dah ni....macam takde harapan nak terjun je ni.....Kawan pindah laman le....BH ni terbang kepaya.... 


LAMAN 2.



 Kawan pindah naik keatas sikit ada seko BH suara kasar ada tarik akar....sedap jugak ni.....Kawan setting pelepah lagi untuk Si Budi....










Dalam 15 minit BH ni sampai....menyelang-menyelang terus terjun tepi Si Budi....tampar menampar berlangsung.....pastu BH ni panjang leher je...nengok Racik....OOoo...celir racik le dia....Bh ni naik pelepah atas,Dah taknak terjun lagi.....dekat 45 minit dia dok kat pelepah tu je sambil berjemur.....Kawan keluar le lg....Terus gi kat parking moto....Cuaca semakin panas dah ni.....Icam pun keluar bawak seko BH yang dia tapau....Ni le rupanya....






 pandangan Kiri.....






Pandangan kanan....






pandangan Atas....





Mantap tu pikatnye.....




 BH dah sunyi seketika....kawan bagitau Icam yang BH SG target ni taknak terjun macam kenal pikat.....Kawan mintak tolong dia try pacak BB G2G...mane tau BH target nak terjun.... Laman disiapkan....BB Icam terus wat keje walaupun BH takde yang bunyi....Last2 BH target ni membalas...wahhh....dia ada dekat je rupanya.....Si G2G Icam terus menyelang tak ingat dunia....BH melambung lagi terus hinggap kat anggar....Kawan peratikan dari jauh jek....Tau-tau kawan nampak BH dah terjun....Dengar menguku je.....Last-last Icam pun keluar dari tempat sembunyi....Sambil senyum puas je dia....Ni le rupa BH target pagi ni.....





 Pandangan Kanan.....






Pandangan Kiri....






Pandangan Atas....





Ni le keadaan laman Icam lepas BB dia bergasak ngan BH SG ni....Dahsyat.....









Icam bagi Kawan BH target ni sebab dia tau kawan memang minat sangat ngan BH SG ni...hehehe..... Dengan hati yang gembira,cukup le bekalan kami bawak 2 ekor BH pagi ni....










Sekian untuk kali ni.....Wassalam.....

3 comments:

  1. super mantap...
    good jobs..
    salam
    jaka

    ReplyDelete
  2. pergh mantap bro...leh ler tgk BH idaman tu nnti lebih dekat..hikhik...

    ReplyDelete