Saturday, March 19, 2011

19 mac 2011.

Tarikh : 19 Mac 2011.
Masa : 5pm.
Laman : Ladang Sawit Ambok,Felda Semenchu.
Team : Secara Solo.
Jentera : Yamaha Cup Trek Kebun.
Pikat : Si Lentik (pikat) & Si PSJ (bb).

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua sahabat-sahabat....

Arini Kawan plan nak gi melaman kol 4pm...Apakan daya dalam kol 3pm cuaca yang cerah bertukar mendung....disertakan ngan hujan renyai-renyai...tunggu punye tunggu,sampai le kol 5pm,matahari dah mula nampakkan dirinye semula...boleh try le nampak gaya ni....




Mula-mula Kawan try berhentikan moto kat pokok sawit kecik sempadan ngan Ladang Ambok...saje-saje je dengar suara BH kat sini..BH tak berapa galak...Sebelum ni ade BH Seladang Jati(SJ) kat sini...tak kedengaran pulak suaranye....Start moto semula,gi laman tepi Highway Senai-Desaru(Tanah yang disodok jentolak...)




Berdekatan ngan laman ni ade dusun durian,BH dok main kat sane...nak pasang laman kat dusun tu,dia punye semak dah sama tinggi ngan Kawan ni...hehehe....Nampaknye wat laman jela kat tanah disodok ni....Persiapkan laman,Pacak Si Lentik...Si PSJ Kawan gantung je kat pokok senduduk....Dalam 5 minit Si lentik start wat keje...Angkat guk sekali-sekala...Sampai BH seko,wahhh...penguku yang sampai kat sebelah pokok anggar...menguku saje kejenye....





Tak lame lepas tu,sampai lagi seko BH...Yang ni kopi o pulak...menguku BH sama BH...Sekali BH penguku ni kalah pulak...tinggal le BH kopi o ni melawan ngan Si Lentik...Dari sebelah pokok anggar,BH berpindah kat anggar...Dalam 5 minit,BH tak tahan..terus terjun ala Pandalela Rinong(hehehe...)ngam-ngam tepi laman...



Di sebabkan Kawan wat laman open,BH masuk ikut tepi...apelagi...puk...pak...puk...pak...begasak kat laman...BH naik atas Lentik,Lentik kasi buang kat racik...yang first tak sangkut...BH tak puas hati,naik lagi....Lentik buang kali kedua..Baru le Game Over....Alhamdulillah...tapi kopi o je.... Inilah Hasilnye....


video

Jadi le......


Pandangan Kanan.....


Pandangan Kiri.....


Pandangan Atas....


Relax jap ey...Kawan betulkan racik sat.....



Dalam kol 6.15pm Kawan bergerak balik disebabkan cuaca tak berapa elok....(hujan panas...)akan Kawan return BH penguku tadi......

Sekian untuk arini....Wassalam.....

Pesanan wat semua sahabat:Jaga Pikat ngan BB elok-elok...kat sini Perampok Terkukur dah berleluasa.....

4 comments:

  1. bravo...ganas lentik awok ye adib...tahniah

    ReplyDelete
  2. pergghhh...bungkuih sokmo. pikat molek tuh...

    ReplyDelete
  3. Chili : salam bang...tq...ganas sikit2 jek...hehehe....

    Abg mie : salam bang...tq...byk kali melaman,dpt tapau seko je bang...tu pun kopi o...hahaha...

    ReplyDelete
  4. Tahniah Adib....
    next time bleh try lagi tuh....
    Otai kawasan tu kene tangkap dulu...
    baru bleh dapat BH lain....

    ReplyDelete