Sunday, March 27, 2011

26 Mac 2011.

Tarikh: 26 Mac 2011. Masa : 8am. Laman : Dusun Ambok,Felda Semenchu. Team : Kawan dan Icam. Jentera : Yamaha Cup Trek kebun. Pikat : Si Lentik(Pikat)dan Si PSJ(BB) Salam semua member-member mikat.... Arini cuaca agak baik,lepas bagi ayam-ayam makan,kawan persiapkan alatan..Start moto terus gi umah icam.. LAMAN 1.

Dari rumah amik masa dalam 15minit...mula-mula ingatkan nak main laman kat anak-anak sawit kecik..tapi BH belum galak sangat le....Jadi amik keputusan ronda-ronda kat dusun buah-buahan...Bila sampai laman,BH ade yang mengasak,menguku dan ade plak yang melambung...pehhh...tak tahan ni.....Apelagi,Icam kejar BH idaman dia...Kawan amik laman atas bukit try kejar BH suara sedang dan ade le selang sikit-sikit....




Kawan wat laman berhampiran pokok petai dan anak pokok kelapa...BH tadi dok hinggap je kat pokok kelapa ni tadi...Siap semua,pacak Si Lentik kat laman...BH tadi dok main kat pokok durian pulak...tunggu je le...hehehe....ade le dalam 15 minit Si Lentik memujuk,BH melambung hinggap kat pokok petai.terus menguku...pehhh...boleh tahan ade nguku anggar....Si Lentik cuba sedaya upaya taknak hampakan harapan tuannye....hahaha...BH hinggap kat anggar pokok kepala bila Si Lentik keluarkan selang...BH pun keluarkan selang....Tunggu punye tunggu dah dekat setengah jam BH ni kat atas pokok kelapa,semua pelepah dia berpindah.... Akhirnye ade jiwa pahlawan jugak BH ni nak belaga...dia terjun betul-betul depan laman racik....menguku tak ingat...hehehe...masuk ikut pintu,terus sangkut racik....Alhamdulillah....ade hasil arini......
videoPandangan Kanan... Pandangan Kiri....


Pandangan Atas(tak tau le elok ke tak ni...hehehe...) LAMAN 2. kawan pindah kat laman bawah sikit.tadi ade Bh suara kasar kendur..Dalam hati nak try le himpit..hehehe...persiapkan laman,Try le pacak Si PSJ pulak...Lambat pulak PSJ ni nak on...dalam 5 minit,baru le nak angkat guk...tapi tiba-tiba ade bunyi merbah memberi isyarat...Si PSJ pun nampak macam kecut je...kawan terus keluar...BH kat laman ni semua dah sunyi sepi....Bungkus le semua alatan,terus kawan balik...jam pun dah hampir pukul 11am... Sekian untuk arini...Wassalam....

4 comments:

  1. pergghhhh... meletop-letop noh... dasyat ar adib....

    ReplyDelete
  2. xreal : salam bang...tq...

    Abg Mie : salam bang...tq jgk...tp cuaca tak mnentu lg kat cni bang.....

    ReplyDelete
  3. cayal aaa dib...laman cantek.....

    ReplyDelete